achterdek 120 m2 werkruimte
sleeplier met 40 ton trekkracht
machinekamer
rubber fender duwsteven
machinekamer
pinnen en dekrol
L.O.R.S. deep-sea Classificatie
mitsubishi voortstuwing
Scheepswerf Gebr. Kooiman BV in Zwijndrecht heeft de sleepboot Andre-B in opdracht geleverd voor Bouwman Marine Service (BMS) Holding BV. Het ontwerp bureau van Kooiman Marine Group, Kooiman Engineering, ontwierp de sleepboot in samenwerking met de opdrachtgever naar de specificaties en wensen van de klant. Scheepswerf Kooiman Hoebee in Dordrecht bouwde het casco van de Andre-B en Scheepswerf Kooiman Van Os in Yerseke leverde de bovenbouw, het aluminium stuurhuis en de mast.
Andre-B is een conventionele sleepboot met een open achtersteven voor offshore werk en ankerwerkzaamheden en is in staat om ankers aan boord te nemen. Het schip is gecertificeerd om over de hele wereld te kunnen varen. Het schip heeft twee propellers met vaste nozzles. Twee fishtail-roerbladen zijn gemonteerd achter elk mondstuk, met in totaal vier roeren. De bakboord en stuurboord roeren kunnen onafhankelijk van elkaar worden bediend.
De machinekamer bevat de belangrijkste motoren, generatoren, hydraulische set, een assortiment van pompen, en een zoet water maker met een vermogen van 3,5m3 per 24 uur. Een van de aggregaten heeft een extra koeling voor gebruik tijdens het liggen in de haven. Twee Mitsubishi 16-cilinder-dieselmotoren type S16R-MPTK leveren stroom voor de voortstuwing. De motoren hebben een vermogen van 2x 1,250kW (2x 1,700bhp) op 1,600rpm. Elke motor levert de kracht via een Reintjes omkeerbare reductie versnellingsbak WAF 763 met een verhouding van 5.750: 1 tot de propellers. Het schip is voorzien van een hydraulisch aangedreven Verhaar Omega VB-1100-330kW boegschroef tunnel met capaciteit van 330kW. Twee generatorsets met Mitsubishi 6D16 dieselmotoren en Stamford generatoren leveren elk 71.5kVA. Er is een opslagruimte en werkplaats. Het laatste compartiment bevat de hydraulica van de pinnen de motoren voor het roer.
In het vooronder zijn de hutten voor de bemanning. Er zijn twee eenpersoons hutten, elk met een sanitaire ruimte, voor de kapitein en hoofd engineer. Er zijn nog twee eenpersoons bedden en twee tweepersoons hutten met een sanitaire ruimte op de voorplecht. De accommodatie en de complete bovenbouw zijn voorzien van airconditioning.
Dubbelschroef knikspant multi purpose anker behandelingssleepboot met hekrol en duwsteven
Lengte over alles 31,10 m
Breedte over alles 9,50 m
Diepgang romp 2,60 m
Diepgang op straalbuizen 3,70 m
Hoofdmotoren 2 x 1700 pk Mitsubishi
Boegschroef 300 kW 450 pk
Voortstuwing 2 x Hodi Superior straalbuizen- Van Voorden schroeven Ø 2,10 m
Roeren 4 stuks visstaart roeren, per schroef installatie apart bedienbaar
1 x 410 kW Mitsubishi voor hydraulische aandrijving
Elektrisch vermogen: 2 x 71 kVA Mitsubishi
Hydraulische sleeplier met een trekkracht van ca. 40 ton
Houdkracht ca. 60 ton, 2 trommels, 1 met 700 m 38 mm staalkabel berging, 1 met 400 m 38 mm staalkabel berging
Heila kraan type HRLM 200 mt- 4 SL max 9,50 ton 15,75 m
Afstand bediend
Hydraulische towing pins swl 70 ton met draadvang installatie
Hydraulische pennen naast de hekrol als draadvangers
Bemanning: 5 personen
Accommodatie: 8 personen, volledig voorzien van airconditioning
Classificatie: L.O.R.S. deep-sea no restrictions 100 A1 tug
Voorzien van hekrol en een rubber fender duwsteven Ø 80 cm
Vrije achterdek werkruimte ca. 120 m2 voorzien van 2 × 20’ feet container fittings, reefer plug beschikbaar
Neem direct contact op met een vertegenwoordiger van onze onderneming over de mogelijkheden van Kooiman Sleepboten.
Omdat we van sleepboten en werkschepen een van onze specialisaties hebben gemaakt, hebben we veel ervaring met het ontwerpen en plaatsen van dekwerktuigen en hulpwerktuigen. Meer informatie over sleepboten en werkschepen en Kooiman maritiem ontwerp en nieuwbouw.
Lindtsedijk 84
3336 LE Zwijndrecht
Nederland
T +31 (0)78 61 00 477
F +31 (0)78 61 00 039
Rinus Kooiman
Managing Director
Sleepboot
Sleepboot