BNR 184 - Wilhelmina Arina

enkelschroefs drogelading-/containerschip binnenvaart

Scheepswerf Kooiman Hoebee realiseerde de Wilhelmina Arina in opdracht van de vof T.W. Geneuglijk. De kiel van het casco werd gelegd op de in 2008 nieuw gebouwde Bomex-4 werf in het Servische Zrenjanin. Het 110 x 11,45 meter grote schip draagt voor het ontwerp de handtekeningen van van Duijvendijk.

Het nieuwe schip moest een snel geveegd en lichtgewicht schip worden, met 2525 ton laadvermogen op 3 meter diepgang. Met de volle bak – 3449 ton en duwsteven in het water – staat er dankzij de 1700 Mitsubishi van Koedood en de volledig ronde Wärtsilä-straalbuis in combinatie met een Wärtsilä tipbreak-schroef, 20,5 kilometer snelheid op de klok. Verder heeft de Wilhelmina Arina een speciale onderwatercoating, een stuurrooster van Van Ballegooy & De Groot en staan de roeren meer uit elkaar dan gebruikelijk.

bnr_184_thumb_groot_01

De installaties en de generator de machinekamer hebben de kleur gekregen van Mitsubishi, waarmee harmonie in kleur professioneel oogt. Voor het elektrische deel van de bouw was Electrotechnisch Bureau Keijzer-van den Heuvel verantwoordelijk, met gedeeltelijk gebruik van Oechies-materiaal.

In het voorop staat het enorme stuurrooster met de 638 pk Scania motor. Door het ontbreken van een verhoogde aluminium vloer houdt deze machinekamer zijn hoogte.

Op het grote voordek met duwsteven loopt de boeiing achter de bolderkast in design-uitvoering over in het gangboord. Het middenschip is verhoogd, wat 20 ton aan ijzer meer weegt dan een recht casco, maar wat wel veel sterker is.

De lading wordt afgedekt door Blommaert. EBR leverde de stuurhut, die door eigen timmerlieden van Kooiman Hoebee is betimmerd met teak. De vormgeving, afwerking en het gemaakte meubilair zijn van hoogstaande kwaliteit.

TYPE SCHIP:

Enkelschroefs drogelading-/containerschip binnenvaart

HOOFDAFMETINGEN:

  • Lengte over alles 110,00 m
  • Breedte over alles 11,45 m
  • Holte 4,25 m

VOORTSTUWING:

  • Hoofdmotoren 1 x Mitsubishi S16R-CZ MPTK
  • Totaal vermogen 1700 pk / 1600 rpm
  • Tandwielkasten 1 x Masson MM 7350
  • Voortstuwing 1 x Wärtsilä 5-blad tiprake schroef in HR straalbuis Ø 1700 mm
  • Boegschroef 1 x van Ballegooy type 1400 met stuurrooster Scania DI16 SZM, 638 pk / 1800 rpm
  • Aangedreven door een Scania DI16 SZM, 638 pk / 1800 rpm

HULPMOTOREN:

  • Generator sets 2 x John Deere 62,5 kVA

HULPWERKTUIGEN:

  • Spudpaal op achter- en voorschip, hydraulisch aangedreven

BIJZONDERHEDEN:

  • Ruimlengte geschikt voor 13 x 20’ containers
  • Middenschip uitgevoerd in langsspantensysteem
  • Topconstructie middenschip vervaardigd van ‘High tensile’ staal
  • Ruimvloer van ‘Hardox’ staal
  • Vast opgestelde woning op achter- en voorschip

Meer informatie over 'BNR 184 - Wilhelmina Arina'?

Neem vrijblijvend contact op met Kooiman Marine Group over 'BNR 184 - Wilhelmina Arina'. Wij helpen u graag verder. Uw gegevens worden vertrouwelijk en volgens de wet AVG opgeslagen en behandeld.

Algemene informatie

T +31 (0)78 61 00 477
F +31 (0)78 61 00 039
contactkooiman@kooimanmarinegroup.nl