Scheepvaartbedrijf HVK uit Capelle aan den IJssel gaf opdracht de 86 x 9,50 x 3,18 meter en 1736 ton grote Charisma te bouwen door Scheepswerf Kooiman Hoebee uir Dordrecht. Het bekende Duijvendijk ontwerp heeft een optimale rompvorm en uitvoering. Met weinig schroefwater vaart het schip als een speer en houdt geen water vast. Voor- en achterschip zijn met zeeg gebouwd, het middenschip recht. Afgeladen in de volle run zorgen de kluisgaten dat het voordek droog blijft. Lopen over dek is heel stabiel, overal is er werkruimte. De timmerlieden van Scheepswerf Kooiman Hoebee voorzagen de EBR-stuurhut van teak en de verblijven van comfort en 'garantie' op een goede nachtrust.
Voor de voortstuwing zorgt een 1200 pk Cummins QSK38, deze wordt gedempt door een zeer grote en perfect geïsoleerde machinekamer. Een Veth-Jet (4-kanaals) stuurt het voorschip. De stuurinstallatie is een product van Kooiman Hoebee samen met Habeco Hydraulics en Kooiman Scheepselektro heeft de electrische installatie voorzien.
Enkelschroefs drogelading-/containerschip
Neem vrijblijvend contact op met Kooiman Marine Group over 'BNR 179 - Charisma'. Wij helpen u graag verder. Uw gegevens worden vertrouwelijk en volgens de wet AVG opgeslagen en behandeld.
T +31 (0)78 61 00 477
F +31 (0)78 61 00 039
contactkooiman@kooimanmarinegroup.nl