BNR 178 - andre-B

dubbelschroef knikspant multi purpose anker behandelingssleepboot

Lindtsedijk 84

3336 LE Zwijndrecht

Nederland

T +31 (0)78 61 00 477

F +31 (0)78 61 00 039

 

Contactpersoon

Rinus Kooiman

Managing Director

rinuskooiman@kooimanmarinegroup.nl

Scheepswerf Gebr. Kooiman BV in Zwijndrecht heeft de sleepboot Andre-B in opdracht geleverd voor Bouwman Marine Service (BMS) Holding BV. Het ontwerp bureau van Kooiman Marine Group, Kooiman Engineering, ontwierp de sleepboot in samenwerking met de opdrachtgever naar de specificaties en wensen van de klant. Scheepswerf Kooiman Hoebee in Dordrecht bouwde het casco van de Andre-B en Scheepswerf Kooiman Van Os in Yerseke leverde de bovenbouw, het aluminium stuurhuis en de mast.

 

Andre-B is een conventionele sleepboot met een open achtersteven voor offshore werk en ankerwerkzaamheden en is in staat om ankers aan boord te nemen. Het schip is gecertificeerd om over de hele wereld te kunnen varen. Het schip heeft twee propellers met vaste nozzles. Twee fishtail-roerbladen zijn gemonteerd achter elk mondstuk, met in totaal vier roeren. De bakboord en stuurboord roeren kunnen onafhankelijk van elkaar worden bediend.

bnr 178 Andre-B dubbelschroef knikspant multi purpose anker behandelingssleepboot, scheepsontwerp en scheepsbouw door Kooiman Marine Group KMG

De machinekamer bevat de belangrijkste motoren, generatoren, hydraulische set, een assortiment van pompen, en een zoet water maker met een vermogen van 3,5m3 per 24 uur. Een van de aggregaten heeft een extra koeling voor gebruik tijdens het liggen in de haven. Twee Mitsubishi 16-cilinder-dieselmotoren type S16R-MPTK leveren stroom voor de voortstuwing. De motoren hebben een vermogen van 2x 1,250kW (2x 1,700bhp) op 1,600rpm. Elke motor levert de kracht via een Reintjes omkeerbare reductie versnellingsbak WAF 763 met een verhouding van 5.750: 1 tot de propellers. Het schip is voorzien van een hydraulisch aangedreven Verhaar Omega VB-1100-330kW boegschroef tunnel met capaciteit van 330kW. Twee generatorsets met Mitsubishi 6D16 dieselmotoren en Stamford generatoren leveren elk 71.5kVA. Er is een opslagruimte en werkplaats. Het laatste compartiment bevat de hydraulica van de pinnen de motoren voor het roer.

 

In het vooronder zijn de hutten voor de bemanning. Er zijn twee eenpersoons hutten, elk met een sanitaire ruimte, voor de kapitein en hoofd engineer. Er zijn nog twee eenpersoons bedden en twee tweepersoons hutten met een sanitaire ruimte op de voorplecht. De accommodatie en de complete bovenbouw zijn voorzien van airconditioning.

bnr 178 Andre-B dubbelschroef knikspant multi purpose anker behandelingssleepboot, scheepsontwerp en scheepsbouw door Kooiman Marine Group KMG

GERELATEERDE PROJECTEN

bnr 207 Sil-Jeske-B dubbelschroefs knikspant sleepboot met hekrol en duwsteven, scheepsontwerp en scheepsbouw door Kooiman Marine Group KMG

sil-jeske-b

Sleepboot

NEEM CONTACT OP OVER
SLEEPBOTEN

Neem direct contact op met een vertegenwoordiger van onze onderneming over de mogelijkheden van Kooiman Sleepboten.

bnr 178 Andre-B dubbelschroef knikspant multi purpose anker behandelingssleepboot, scheepsontwerp en scheepsbouw door Kooiman Marine Group KMG
bnr 190 Dutch Pearl dubbelschroefs  knikspant sleepboot met hekrol en duwsteven, scheepsontwerp en scheepsbouw door Kooiman Marine Group KMG

Dutch pearl

Sleepboot

MEER INFORMATIE

Omdat we van sleepboten en werkschepen een van onze specialisaties hebben gemaakt, hebben we veel ervaring met het ontwerpen en plaatsen van dekwerktuigen en hulpwerktuigen. Meer informatie over sleepboten en werkschepen en Kooiman maritiem ontwerp en nieuwbouw.

Vereist

Vereist

Formulier verzenden...

Er is een fout opgetreden in de server.

Formulier ontvangen.

Vereist

Vereist

Vereist

Nederlandse vlag Engelse vlag
bnr 178 Andre-B dubbelschroef knikspant multi purpose anker behandelingssleepboot, scheepsontwerp en scheepsbouw door Kooiman Marine Group KMG

TYPE SCHIP:

Dubbelschroef knikspant multi purpose anker behandelingssleepboot met hekrol en duwsteven

 

HOOFDAFMETINGEN:

Lengte over alles 31,10 m

Breedte over alles 9,50 m

Diepgang romp 2,60 m

Diepgang op straalbuizen 3,70 m

 

VOORTSTUWING:

Hoofdmotoren 2 x 1700 pk Mitsubishi

Boegschroef 300 kW 450 pk

Voortstuwing 2 x Hodi Superior straalbuizen- Van Voorden schroeven Ø 2,10 m

Roeren 4 stuks visstaart roeren, per schroef installatie apart bedienbaar

 

HULPMOTOREN:

1 x 410 kW Mitsubishi voor hydraulische aandrijving

Elektrisch vermogen: 2 x 71 kVA Mitsubishi

 

HULPWERKTUIGEN:

Hydraulische sleeplier met een trekkracht van ca. 40 ton

Houdkracht ca. 60 ton, 2 trommels, 1 met 700 m 38 mm staalkabel berging, 1 met 400 m 38 mm staalkabel berging

Heila kraan type HRLM 200 mt- 4 SL max 9,50 ton 15,75 m

Afstand bediend

Hydraulische towing pins swl 70 ton met draadvang installatie

Hydraulische pennen naast de hekrol als draadvangers

 

bijzonderheden:

Bemanning: 5 personen

Accommodatie: 8 personen, volledig voorzien van airconditioning

Classificatie: L.O.R.S. deep-sea no restrictions 100 A1 tug

Voorzien van hekrol en een rubber fender duwsteven Ø 80 cm

Vrije achterdek werkruimte ca. 120 m2 voorzien van 2 × 20’ feet container fittings, reefer plug beschikbaar

facebook, youtube en linkedin Kooiman Marine Group

Contact

Kooiman Marine Group

Lindtsedijk 84

3336LE Zwijndrecht

(t) +31 (0)78-6100477