BNR 184 - Wilhelmina Arina

enkelschroefs drogelading-/containerschip binnenvaart

Lindtsedijk 84

3336 LE Zwijndrecht

Nederland

T +31 (0)78 61 00 477

F +31 (0)78 61 00 039

 

Contactpersoon

Rinus Kooiman

Managing Director

rinuskooiman@kooimanmarinegroup.nl

Scheepswerf Kooiman Hoebee realiseerde de Wilhelmina Arina in opdracht van de vof T.W. Geneuglijk. De kiel van het casco werd gelegd op de in 2008 nieuw gebouwde Bomex-4 werf in het Servische Zrenjanin. Het 110 x 11,45 meter grote schip draagt voor het ontwerp de handtekeningen van van Duijvendijk.

 

Het nieuwe schip moest een snel geveegd en lichtgewicht schip worden, met 2525 ton laadvermogen op 3 meter diepgang. Met de volle bak – 3449 ton en duwsteven in het water – staat er dankzij de 1700 Mitsubishi van Koedood en de volledig ronde Wärtsilä-straalbuis in combinatie met een Wärtsilä tipbreak-schroef, 20,5 kilometer snelheid op de klok. Verder heeft de Wilhelmina Arina een speciale onderwatercoating, een stuurrooster van Van Ballegooy & De Groot en staan de roeren meer uit elkaar dan gebruikelijk.

bnr 184 Wilhelmina Arina enkelschroefs drogeladingschip containerschip binnenvaart, scheepsontwerp en scheepsbouw door Kooiman Marine Group KMG

De installaties en de generator de machinekamer hebben de kleur gekregen van Mitsubishi, waarmee harmonie in kleur professioneel oogt. Voor het elektrische deel van de bouw was Electrotechnisch Bureau Keijzer-van den Heuvel verantwoordelijk, met gedeeltelijk gebruik van Oechies-materiaal.

 

In het voorop staat het enorme stuurrooster met de 638 pk Scania motor. Door het ontbreken van een verhoogde aluminium vloer houdt deze machinekamer zijn hoogte.

Op het grote voordek met duwsteven loopt de boeiing achter de bolderkast in design-uitvoering over in het gangboord. Het middenschip is verhoogd, wat 20 ton aan ijzer meer weegt dan een recht casco, maar wat wel veel sterker is.

 

De lading wordt afgedekt door Blommaert. EBR leverde de stuurhut, die door eigen timmerlieden van Kooiman Hoebee is betimmerd met teak. De vormgeving, afwerking en het gemaakte meubilair zijn van hoogstaande kwaliteit.

 

bnr 184 Wilhelmina Arina enkelschroefs drogeladingschip containerschip binnenvaart, scheepsontwerp en scheepsbouw door Kooiman Marine Group KMG

GERELATEERDE PROJECTEN

bnr 176 Vector dubbelschroefs drogeladingschip containerschip binnenvaart, scheepsontwerp en scheepsbouw door Kooiman Marine Group KMG

vector

Binnenvaartschip

NEEM CONTACT OP OVER
BINNENVAARTSCHEPEN

Neem direct contact op met een vertegenwoordiger van onze onderneming over de mogelijkheden van Kooiman Binnenvaartschepen.

bnr 184 Wilhelmina Arina enkelschroefs drogeladingschip containerschip binnenvaart, scheepsontwerp en scheepsbouw door Kooiman Marine Group KMG
bnr 185 Onderneming enkelschroefs beunschip binnenvaart, scheepsontwerp en scheepsbouw door Kooiman Marine Group KMG

onderneming

Binnenvaartschip

MEER INFORMATIE

Omdat we van binnenvaartschepen een van onze specialisaties hebben gemaakt, hebben we veel ervaring met het ontwerpen en plaatsen van dekwerktuigen en hulpwerktuigen. Meer informatie over binnenvaartschepen en Kooiman maritiem ontwerp en nieuwbouw.

Vereist

Vereist

Formulier verzenden...

Er is een fout opgetreden in de server.

Formulier ontvangen.

Vereist

Vereist

Vereist

Nederlandse vlag Engelse vlag
bnr 184 Wilhelmina Arina enkelschroefs drogeladingschip containerschip binnenvaart, scheepsontwerp en scheepsbouw door Kooiman Marine Group KMG

TYPE SCHIP:

Enkelschroefs drogelading-/containerschip binnenvaart

 

HOOFDAFMETINGEN:

Lengte over alles 110,00 m

Breedte over alles 11,45 m

Holte 4,25 m

 

VOORTSTUWING:

Hoofdmotoren 1 x Mitsubishi S16R-CZ MPTK

Totaal vermogen 1700 pk / 1600 rpm

Tandwielkasten 1 x Masson MM 7350

Voortstuwing 1 x Wärtsilä 5-blad tiprake schroef in HR straalbuis Ø 1700 mm

Boegschroef 1 x van Ballegooy type 1400 met stuurrooster Scania DI16 SZM, 638 pk / 1800 rpm

Aangedreven door een Scania DI16 SZM, 638 pk / 1800 rpm

 

HULPMOTOREN:

Generator sets 2 x John Deere 62,5 kVA

 

HULPWERKTUIGEN:

Spudpaal op achter- en voorschip, hydraulisch aangedreven

 

bijzonderheden:

Ruimlengte geschikt voor 13 x 20’ containers

Middenschip uitgevoerd in langsspantensysteem

Topconstructie middenschip vervaardigd van ‘High tensile’ staal

Ruimvloer van ‘Hardox’ staal

Vast opgestelde woning op achter- en voorschip

facebook, youtube en linkedin Kooiman Marine Group

Contact

Kooiman Marine Group

Lindtsedijk 84

3336LE Zwijndrecht

(t) +31 (0)78-6100477